St. Petersburg - Reisverslag uit Sint-Petersburg, Rusland van Willeke en Pepijn - WaarBenJij.nu St. Petersburg - Reisverslag uit Sint-Petersburg, Rusland van Willeke en Pepijn - WaarBenJij.nu

St. Petersburg

Door: Pepijn & Willeke

Blijf op de hoogte en volg Willeke en Pepijn

17 Juni 2015 | Rusland, Sint-Petersburg

De eerste dagen zitten erop en wat is het fijn! De vluchten naar St. Petersburg verliepen soepeltjes en al snel waren we door ons chauffeurtje bij het hotel gebracht. Een basis hotel, helemaal prima, in het centrum van de oude stad. Wat ons meteen opviel is hoeveel het hier op Parijs lijkt, met alle grote gele gebouwen en brede wegen langs het water. De straten worden gevuld met bussen, trolley bussen, trams, heel veel dure luxe auto's en soms hele oude krakkemikkige auto's.
Het weer is lekker, zonnig met een koude wind. Inmiddels dus wat kleur op de wangen gekregen.
De eerste dag kwamen we 's avonds aan en hebben we wat rondgewandeld in de buurt, waardoor we al snel voor de Hermitage stonden, alles dus op loopafstand. De volgende dag zijn we naar een fort geweest aan de overkant van de grote rivier waar we onder andere de oude gevangenis hebben bezocht waar politieke gevangenen gevangen werden gehouden tot ze veroordeeld werden. Net een beetje te mooi achtergelaten. We vragen ons af wat voor gruweldaden zich daar af hebben gespeeld.... Uiteraard kregen we alleen belastende informatie van de gevaarlijke en lastige gevangenen te lezen.
Verder bezochten we de Church on Spilled Blood, prachtig!! Helaas niet van binnen bekeken omdat het al tegen sluitingstijd was en hij de volgende dag gesloten was.
Vandaag zijn we in de Hermitage geweest. We hadden thuis al kaartjes gekocht waardoor we zeker een paar uur eerder binnen waren dan al die mensen in de rij. Een prachtig gebouw en natuurlijk mooie schilderijen, beelden etc. Leuk om hier te zijn geweest en zeker de moeite waard.
De dag verder gevuld met wandelen door de stad, ook buiten het toeristische centrum. We blijven ons verbazen over de vele grote, oude, statige gebouwen. De russen zijn vriendelijker dan verwacht, spreken toch wel een woordje Engels al worden we in eerste instantie steeds voor Russen aangezien en dus ook zo aangesproken....?! We vallen kennelijk niet op.
Nooit geweten dat Russen zoveel taart eten trouwens. Na iedere maaltijd (ook na het ontbijt!) Staat er gebak op het menu! Soms krijg je de dessertkaart als eerste! We komen dus tonnetje rond thuis :)
Het eten is lekker internationaal met een Russische twist, veel vlees en aardappels, maar toch ook gegrilde groenten en salades.
Vanavond stappen we in de nachttrein naar Moskou, daar doen we een uurtje of acht over. Erg benieuwd hoe we dat zullen ervaren. Vooralsnog voelt het als een gewone vakantie en vermaken we ons prima :)

• 17 Juni 2015 - 19:29

Claudia:

Ha Willy&Peppie
    Goed om te horen dat jullie reis tot nu toe goed verlopen is. Al veer indrukwekkende dingen gezien zo te lezen! Goede treinreis naar Moskou alvast! Geniet!

• 17 Juni 2015 - 19:59

Clara:

Hallo Pepijn en Willeke, wat leuk om zo met jullie "mee te reizen " . Wij wensen jullie een mooie reis toe. Aan alle indrukken die jullie op zullen doen zal het zeker niet liggen. Groetjes, Clara & Peter

• 17 Juni 2015 - 20:42

Anna Dekker:

Wauwww, klinkt goed!!! En klinkt relaxed. Goede reis naar Moskou. Have fun. XXX

• 18 Juni 2015 - 08:43

Mijke:

Zo, dat klinkt als een goed begin!!
    Hopelijk zijn jullie veilig in Moskou aangekomen.
    Ennuh, eet maar lekker veel taartjes, jullie kunnen het hebben :-)
    XX Mijke

• 18 Juni 2015 - 13:21

Paula:

Hoi Willeke en Pepijn, kedeng kedeng.....lekker geslapen? Veel plezier in Moskou! Groetjes Wim en Paula

• 18 Juni 2015 - 14:16

Die Mama:

Hoi kids,
    Fijn dat jullie zo genieten. Een hele andere ervaring dan Azië. Ben benieuwd naar dat gehobbel in de trein. Erg riant slapen lijkt het mij niet maar jullie zijn op vakantie niet lux gewend. Doe Moskou de groeten van mij.
    Liefs mama

• 19 Juni 2015 - 17:17

Marijke En Hans:

hardstikke fijn zo'n mooi begin. Geniet maar lekker,
    Marijke en Hans

• 20 Juni 2015 - 22:36

Jasmin:

En.... zelfde treincomfort als in India? ;-)

• 22 Juni 2015 - 21:09

Iris:

Ohhh wat heerlijk allemaal! Ik las iets over culturele dingen en uitstapjes enz maarrrrr het belangrijkste is natuurlijk het taartgedeelte!!!! Hmmmm lekker van genieten lieverds xx

• 29 Juni 2015 - 20:10

Toon En Rina:

Hey Pepijn en Willeke,

Gisteren thuis gekomen vanuit Spanje en wij zagen dat jullie zijn vertrokken..
    Geweldig leuk dat wij op deze manier een klein beetje mogen proeven van jullie belevenissen.

Geniet ervan en wij zullen jullie zeker volgen.

Veel liefs Rina en Toon